J
I
K
A
B

اخبار و رويدادها
19 آذر 1397 9:53:5
بازديد دبير هيات نظارت سازمان اداري و استخدامي كشور از ميز خدمت دستگاههاي اجرايي استان

دكتر خرازي رئيس امور سلامت اداري ،صيانت از حقوق مردم و دبير هيات نظارت سازمان اداري و استخدامي كشور در سفر يك روزه خود به استان مركزي به اتفاق معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي استان،مدير حراست سازمان مديريت ، رييس حوزه رياست و روابط عمومي سازمان مديريت از ميز خدمت دستگاههاي اجرايي استان بازديد نمود

دكتر خرازي در بازديد از ميز خدمت اداره كل بيمه سلامت استان عنوان كرد، خدمت چهره به چهره به ارباب رجوع بسيار سخت است،چرا كه ارباب رجوع با روحيات مختلف مراجعه مي كنند و اين هنر مردم داري كارمندان است كه رضايت انان را جلب كنند و اين بسيار مهم است چون كه ما همه جزئي از خود مردم هستيم و بايد تلاشمان بر اين باشد كه به سهولت و با سرعت كار مردم را انجام دهيم .

رئيس امور سلامت اداري ،صيانت از حقوق مردم ودبير هيات عالي نظارت سازمان اداري و استخدامي كشور گفت :در ميز خدمت بايد تمامي فرايندهاي كه نياز است، پاسخگوي ارباب رجوع باشند ، در محل ميز خدمت ارائه گردند .

وي گفت :تمامي خدمات بايد از طريق كد رهگيري پيگيري و درصورت نياز ارباب رجوع بتواند از طريق اين كد روند پيشرفت كار خود را پيگيري نمايد.

خرازي گفت : كنترل اسناد از ارباب رجوع و بيمه شده بايد بگونه اي انجام شود كه ضريب خطا بسيار كم باشد و نياز مجدد به حضور فيزيكي نباشد و ازطريق كد رهگيري موضوع كاري خود را رصد نمايد.

وي راه اندازي ميز خدمت در دستگاههاي اجرايي منجمله بيمه سلامت كشور را برگ برنده اي در اين سازمان دانست و يادآور شد ميز خدمت در بيمه سلامت استانها جزء سرآمد دستگاههاي اجراي مي باشد كه بيمه سلامت استان مركزي اين مهم را بخوبي اجرايي و پياده سازي كرده است .

درادامه اين بازديد يك ساعته جيريايي،مديركل بيمه سلامت استان در خصوص الكترونيكي كردن خدمات گفت ،مكاتبات لازم در اين خصوص با سازمان بيمه سلامت صورت گرفته و اميدواريم با حمايتهاي سازمان بيمه سلامت ايران به زودي شاهد اجرايي شدن تمامي خدمات بيمه اي بصورت الكترونيك و غير حضوري باشيم و نيازي به مراجعه مستقيم بيمه شده و ارباب رجوع نباشيم ،چرا كه اجرايي شدن خدمات الكترونيكي منجر به كاهش فساد در دستگاههاي اجرايي خواهد شد.

نامبرده تصريح كرد، تمامي خدماتي كه نياز است بيمه شده مراجعه مستقيم به اداره كل داشته باشد در ميز خدمت در طبقه همكف اداره كل ارائه مي گردد، مگر اينكه در موارد استثناء كه نياز به تصميم مديريتي باشد ،ممكن است، بيمه شده در طبقات اداره كل تردد داشته باشد، در غير اينصورت هيچ بيمه شده اي نياز به مراجعه به طبقات نخواهد داشت.جيريايي افزود، روزانه بيش از يكصد نفر در ميز خدمت خدمات خود را مي گيرند و تمامي تلاش مجموعه مديريتي بيمه سلامت استان بر اين است در كمترين زمان ممكن بهترين خدمت به بيمه شده ارائه گردد

در ادامه دكتر خرازي و هيات همراه ايشان از ميز خدمت اداره كل بهزيستي استان بازديد بعمل آوردند 

دكتر خرازي گفت: ميزخدمت در ادارات و سازمان ها بايد با حضور خبره ترين كارشناس اداره شود چراكه متصدي اين ميز بايد به تمامي خدمات سازمان اشراف كافي داشته و پاسخگو باشد.

وي افزود: دستگاه ها بايد فرايندهاي اداري خود را بدرستي احصا كرده و در قالبي تعريف كنند كه بتوان از طريق آن در كمترين زمان ممكن خدمات تجميع شده را به ارباب رجوع ارائه داد.

دكتر خرازي با تاكيد بر ضرورت روانسازي خدمات در ادارات و دستگاه ها افزود: سرگرداني ارباب رجوع در اتاق هاي ادارات و دستگاه ها تبعات خوبي در پي ندارد و از اين طريق مي توان با تجميع خدمات، مطالبات ارباب رجوع را محقق كرد.


Powered by Tetis PORTAL